גבריאל פראג – גזר דין

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של מעשה מגונה והדחה בחקירה שיוחסו לו בתיק זה וכן בעבירה של ניסיון להטרדה מינית של קטינה שיוחסה לו בתיק בית משפט השלום באשקלון אותו ביקש הנאשם לצרף לתיק זה. 

הודאת הנאשם באה במסגרת הסדר טיעון ולפיו עתרו הצדדים במשותף להטיל על הנאשם עונש מאסר של ששה חודשים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 30,000 ₪ למתלוננת ומבחן.

בתסקיר האחרון שהוגש המליץ שירות המבחן לבית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון ולהטיל על הנאשם בנוסף מבחן למשך שנתיים ומאסר מותנה. 

שקלנו פרטי הסדר הטיעון והוא נראה לנו סביר בנסיבות העניין בהתחשב בשיקולים שהובילו להסדר הטיעון שעיקרם קשיים ראייתיים שהיו בהעדת המתלוננת בתיק העיקרי וכן בנסיבות בהן הנאשם עבר הליך טיפולי ממושך והוא מגלה מוטיבציה להמשיך בהליך הטיפולי ולבנות עתיד נורמטיבי. 

בין היתר שקלנו גם את העובדה כי הפיצוי עליו הוסכם, בסך 30,000 ₪, שולם במלואו למתלוננת. 

לפיכך, ובקבלנו את הסדר הטיעון אנו דנים את הנאשם לעונשים הבאים:

1. ששה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות בהתאם לאמור בחוות דעת הממונה על עבודות השירות מיום 30.11.15. 

על הנאשם להתייצב לריצוי עבודות השירות ביום 1.3.16 בשעה 08:00 ביחידת עבודות השירות במפקדת מחוז דרום שליד כלא באר שבע. 

מובהר לנאשם כי הפרת הכללים בעבודות השירות תגרור עמה נקיטת הליכים משמעתיים כנגדו. 

2. 8 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירת מין מסוג פשע.

3. הנאשם יהיה נתון במבחן למשך שנתיים מהיום. 

מובהר לנאשם כי היה ולא יעמוד בתנאי המבחן תהיה המאשימה רשאית לשקול עמדתה העונשית מחדש ועניינו יחזור לגזירת העונש בבית המשפט. 

כמו כן הננו מחייבים את הנאשם בפיצוי המתלוננת בסך של 30,000 ₪. אנו מבהירים כי פיצוי זה שולם  במלואו. 

המזכירות מתבקשת לשלוח העתק גזר הדין לשירות המבחן ולממונה על עבודות השירות. 

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

ניתן והודע היום ד’ טבת תשע”ו, 16/12/2015 במעמד הנוכחים. 

חני  סלוטקי, שופטתאלון אינפלד, שופטאריאל חזק, שופט






כתב האישום:

3 מת     24/06/2013

מת 1532-06/13 מדינת ישראל נ’ גבריאל פרדג

לך

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

מ”ת 1532-06-13 מדינת ישראל
נ’ פרדג(עציר)

24 יוני 2013

בפני
כב’ השופט נסר אבו טהה

המבקשת
מדינת ישראל
ע”י ב”כ עו”ד צחי יונגר

נגד

המשיב
גבריאל פרדג
(עציר) – בעצמו
ע”י ב”כ עו”ד איתי רוזין
ועו”ד גדי אפריאט


החלטה
1.
זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטים כנגדו על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה ביצוע עבירות של אינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים והדחה בחקירה, בהתאם לסעיפים 345(א)(1) או 345(א)(5), 347(ב) בנסיבות סעיפים 345(א)(1) או 345(א)(5), 348(א), בנסיבות סעיף 345(א)(5),ו 245(א)- לחוק העונשין.

2.
בתמצית-
האישום הראשון-
המשיב והמתלוננת הכירו דרך אתר האינטרנט “פייסבוק”, שוחחו מספר רב של פעמים בטלפון ודרך אתר האינטרנט, במשך כשבועיים לפני האירועים המתוארים.
בתאריך 9.5.13 נפגשו המתלוננת והמשיב בביתה של המתלוננת (להלן: “הבית”), במועד שאינו ידוע למאשימה הגיע המשיב לביתה של המתלוננת, החל לגעת בה ולנסות להוריד לה את השמלה. המתלוננת אמרה לו שהיא אינה מוכנה אך הוא שב ואמר לה שהיא נראית לו מוכנה. המתלוננת התנגדה, אך המשיב הוריד לה את השמלה והמכנסים הקצרים שלבשה מתחת לשמלה, הורה למתלוננת לשכב ואז נשכב מעליה, נגע בחזה ובישבנה וליקק את חזה, מיד אחר מכן בעל את המתלוננת בכך שהחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה
ובכך שהחדיר את איבר מינו לאיבר מינה- כל זה לשם גירוי וסיפוק או ביזוי מיניים, שלא בהסכמתה החופשית של המתלוננת. המתלוננת מסרה שביקשה מהמשיב לעצור אך לא שעה לבקשותיה, ועשה במתלוננת מעשים מגונים שלא בהסכמתה ותוך ניצול היותה לוקה בשכלה.

האישום השני-
אחרי שהמתלוננת הגישה תלונה במשטרה, זומן המשיב לתחנת המשטרה שדרות לצורך חקירה, ובתאריך 21.5.13 פנה המשיב אל המתלוננת וניסה לברר אם הגישה תלונה בגין האירועים נשוא כתב האישום, ומסרה לו שחברתה זו שהגישה את התלונה. המשיב ניסה לשכנע אותה לבטל את התלונה והסביר לה שהדבר עשוי לפגוע בלימודיו ובריאותה של סבתו החולה. במעשים אלו, המשיב ניסה לשכנע את המתלוננת לא למסור הודעה בחקירה על פין דין או לחזור מההודעה.

3.
בהיעדר מחלוקת בדבר קיומן של ראיות לכאורה וכן קיומה של עילת מעצר, הוריתי על הגשת תסקיר שירות המבחן.

4.
מהתסקיר עולה, כי המשיב בן 19, רווק, נמנה למשפחה הכוללת זוג הורים גרושים. למשיב אחים נוספים ממערכת נישואים נוספת של הוריו הגרושים. סיים 12 שנות לימוד. בתום לימודיו התנדב במד”א במשך 3 שנים. כיום הינו סטודנט במכללת “אדיר” במסלול הנדסאי אלקטרוניקה של חיל האוויר, בתום לימודיו עתיד לשרת בצבא בתחום זה. המשיב התגורר בפני
מיית המכללה ובסופי שבוע שהה בבית אמו באשקלון. המשיב תואר על ידי גורמי הפנימייה והמכללה כאדם חברותי, מתפקד כראוי, שקוע בלימודיו, רציני, אחראי.

שירות המבחן התרשם, שעל אף הקשיים שחווה המשיב בילדותו, שמר על תפקוד תקין בכל המסגרות אליהם השתייך ברצף חייו. הציב לעצמו שאיפות ומטרות אישיות ושאף להגשמתן. עוד התרשם השירות, מבחור בעל יכולת לקבל גבולות ולפעול בהתאם למצופה ממנו.

בנוגע להערכת המסוכנות – שירות המבחן סבור, כי קיימת רמת סיכון אותה ניתן לצמצם באמצעות חלופה המאפשרת תנאי הרחקה גיאוגרפית מהמתלוננת, פיקוח אנושי מלא, אזוק אלקטרוני ואי נגישות לרשת האינטרנט ולטלפון סלולארי.

בפני
שירות המבחן הוצגו שתי חלופות מעצר. הראשונה – בבית אמו באשקלון והשנייה – בבית סבתו באשקלון, וזאת תחת פיקוחן של שלוש ערבות – הסבתא – רשל פרדג – בת 74, מתגוררת ברחוב תירוש 17/;10, אמו של המשיב – הגב’ מרים פרדג בת 45, מתגוררת ברחוב סנה 3/11, חברת אמו של המשיב, הגב’ גילה רוזלי בת 37 מתגוררת באשקלון.

שירות המבחן נפגש עם הערבות המוצעות והתרשם, כי הן מגויסות לסייע למשיב ולהוות עבורו חלופת מעצר.

שירות המבחן המליץ בסופו של יום, לשחרר את המשיב לחלופה בבית סבתו, וזאת הואיל והחלופה נמצאת במרחק גיאוגרפי משמעותי מהמתלוננת השוהה בבית מוגן בירוחם, וכן כוללת פיקוח אנושי לצד אזוק אלקטרוני. עוד סבור שירות המבחן, כי בשל גלו הצעיר של המשיב ותפקודו החיובי, ויכולתו לקבל גבולות חיצוניים, יש בחלופה כדי לתת מענה הולם לרמת המסוכנות הנשקפת ממנו.

5.
ב”כ המשיב עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן מהטעמים המצוינים בתסקיר, והן בשל העובדה, כי החלופה מורכבת מפיקוח אנושי של ערבים שנמצאו ראויים על ידי שירות המבחן, וכן כוללת פיקוח אלקטרוני. כמו כן, עמד ב”כ המשיב על התרשמותו החיובית של שירות המבחן מתפקודו התקין של המשיב ויכולתו לקבל גבולות חיצוניים. עוד עמד ב”כ המשיב על נסיבותיו האישיות של המשיב, גילו הצעיר, עברו הנקי. ב”כ המשיב הגיש אסופה של מסמכים המעידים על אופיו הטוב של המשיב מכלל המוסדות שהכירו אותו.

6.
ב”כ המבקשת מנגד, עתר לדחות את המלצת שירות המבחן ולהורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, שכן המשיב ניצל את היותה של המתלוננת הלוקה בשכלה, וחרף התנגדותה ביצע את המעשים המתוארים בכתב האישום, דבר המלמד על מסוכנותו הרבה לציבור בכלל ולמתלוננת בפרט. עוד נטען, כי המשיב ניסה להניע את המתלוננת לבטל את תלונתה, תוך שהוא מפעיל עליה לחץ רגשי.

7.
בפני
י התייצבו סבתו ואמו של המשיב, וכן ידידת המשפחה, הגב’ גילה רוזלי, והביעו את רצונן ונכונותן לשמש חלופת מעצר עבור המשיב ולפקח עליו לסירוגין. התרשמותי מהערבות הייתה חיובית מאוד. מדובר באנשים נורמטיביים, בוגרים, אחראיים, המבינים את משמעות המשימה שנטלו על עצמם כערבים וכמפקחים עבור המשיב.

8.
המשיב יליד 1991, ללא רבב בעברו. סטודנט במכללת “אדיר במרום” של חיל האוויר.

9.
אין מחלוקת ביחס לחומרת המעשים נשוא כתב האישום. כמו כן, אין מחלוקת, כי המעשים נשוא כתב האישום ונסיבות ביצועם לכאורה מעידים על רמת מסוכנות שנשקפת מהמשיב. יחד עם זאת, עדיין עסקינן במסוכנות נקודתית קונקרטית, שניתן לאיינה באמצעות חלופה הולמת, שיש בה כדי להשיג את תכלית המעצר.

10.
כפי שעולה מחומר החקירה, המתלוננת שוהה בבית מוגן באזור הדרום, הרחק ממקום מגורי המשיב או ממקום מגורי החלופה המוצעת באשקלון.

11.
לאחר שהקשבתי לטיעוני ב”כ הצדדים ועיינתי בתסקיר שירות המבחן, וכן בחנתי את הערבים והמפקחים שנבחנו גם על ידי שירות המבחן, הגעתי לכלל מסקנה, שיש בחלופה שהומלצה על ידי שירות המבחן, כדי להשיג את תכלית המעצר, וזאת הן מהטעמים המפורטים בתסקיר, והן בשל גילו הצעיר של המשיב, עברו הנקי, תפקודו התקין ברצף שנות חייו כעולה מהתסקיר ומהמסמכים המעידים על אופיו שהוגשו בפני
י.

12.
אשר על כן, הנני מורה על שחרורו של המשיב בתנאי הערובה הבאים:
א.
המשיב ישהה במעצר בית מלא בכתובת סבתו, הגב’ רשל פרדג ברחוב תירוש 17/10 אשקלון תחת פיקוחה וכן פיקוחן של אמו, הגב’ מרים פרדג וכן הגב’ גילה רוזלי לסירוגין.
ב.
אזוק אלקטרוני.
ג.
הפקדה כספית על סך 10,000 ₪.
ד.
נאסר על המשיב לעשות שימוש באינטרנט ו/או בטלפון ו/או בטלפון סלולארי.
ה.
חתימת ערבות עצמית על סך 50,000 ₪.
ו.
כל אחת מהערבות תחתום ערבות צד ג’ על סך 50,000 ₪.
ז.
נאסר על המשיב ליצור קשר במישרין או בעקיפין עם המתלוננת.
ח.
המשיב יתייצב לדיונים שייקבעו בעניינו בליווי אחת הערבות.

ניתנה והודעה היום ט”ז תמוז תשע”ג, 24/06/2013 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה
, שופט
ב”כ המבקשת:
אבקש עיכוב ביצוע.

החלטה
מורה על עיכוב החלטתי ל-48 שעות.
ניתן להחל במתן הערבויות.
ב”כ המבקשת תעשה מאמץ להודיע דבר החלטתה עוד היום. השעה כעת 15:20.
<#11#>

ניתנה והודעה היום ט”ז תמוז תשע”ג, 24/06/2013 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה
, שופט

Published by masterman

פסיקות מעניינות של בית המשפט בישראל

Leave a comment