גל שמעון ע”י עו”ד גיא צברי

שמעון נ’ בן אבו

מספר בקשה:6
בפני כב’ הרשמת הבכירה עידית כלפה

המבקש:

סלומון בן אבו

נגד

המשיב:

גל שמעון
ע”י ב”כ עו”ד גיא צברי

החלטה

בקשה לביטול פסק דין שניתן כנגד המבקש ביום 8.1.15, בהעדר הגנה.

לאחר עיון, מצאתי להורות על קבלת הבקשה תוך חיוב המבקש בהוצאות המשיב, וזאת ללא צורך בקיום דיון בבקשה, ולאור המסקנה כי ישנו הכרח בקיום הליך מלא וסדור לשם בחינת טענות הצדדים והכרעה בהן.

אין מחלוקת בדבר ביצוע ההמצאה למבקש ועל כן מצויה הבקשה בתחום שיקול דעתו של בית המשפט, הבוחן את הסיבה למחדל שהביא ל כך שלא הוגש כתב הגנה במועד וחשוב מכך את שאלת סיכויי ההגנה.

המבקש הציג מצב רפואי אליו נקלע (עליו כשלעצמו אין המשיב חולק) וטען כי זה העיב על יכולתו להתמודד עם הגשת כתב ההגנה במועד.
אמנם, יש טעם בעמדת המשיב בנוגע לתקופת אישורי אי הכושר, המצורפים לבקשה, ואולם לא שוכנעתי, לרבות מהשיחה הנזכרת בתגובה לבקשה, כי המדובר בניסיון של המבקש להכשלת ההליך כפי הנטען, כי אם בעמדה כפי שהיא מובעת בשיחה כי הדברים כה חסרי יסוד עד כי אין צורך להשיב להם.

כמובן שלא ניתן להביע בשלב זה כל עמדה באשר לטענות לגופן ולסיכויי ההליך, אולם אף לא ניתן לשלול עמדת המבקש על הסף ויש לאפשר לו, כמו גם למשיב, לשטוח טענותיו בפני בית המשפט.

זאת, גם מקום שלא הוגש תצהיר בתמיכה לאמור בתגובה ולפיכך הטענות העובדתיות שהועלו במסגרת תצהיר הבקשה לא נסתרו בשלב דיוני זה.

יצוין, כי זכות הגישה לערכאות זכתה ולא בכדי למעמד של זכות חוקתית, שאין לפגוע בה כמובן מעבר לנדרש. דחיית הבקשה בנסיבות העניין, מקום שאף סמיכות הזמנים מעידה על העדר צמיחת אינטרס ההסתמכות ועת ניתן לרפא את המחדל בפסיקת הוצאות, הינה אפוא תוצאה בלתי מידתית.

לאור כל האמור לעיל, פסק הדין שניתן ביום 8.1.15 מבוטל. כתב ההגנה יקובל לתיק והתיק ינותב לקביעתו לדיון.

המשיב ישלם הוצאות המשיב בסך כולל של 1,000 ₪.

ניתנה היום, י’ אדר תשע”ה, 01 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.

Published by masterman

פסיקות מעניינות של בית המשפט בישראל

Leave a comment